Submissions

Submissions

Jahanamiya accepts submissions of writing and artwork. We do not allow simultaneous submissions for writing. It may take us up to 4-6 weeks to get back to you once you have submitted to us.

Each of our issues is based on a theme, and the theme of the upcoming issue can be found below. To recommend a theme to Jahanamiya, please write us here.

Upcoming theme: Thiqa

When was the last time you looked in the mirror, and truly felt confident? When was the last time you trusted your gut, instead of listening to the advice of someone else? When was the last time you let what you wanted guide your course of action, instead of what others expected of you?

As women, we know what it means to struggle with confidence. From girlhood, we learn to question ourselves — our words, our hairstyles, and even our young bodies. We carry this questioning far beyond girlhood and well into adulthood: into our relationships, our professional decisions, and our inner monologues throughout the day. We spend so much time concerned with whether we’re “enough” of something, only to then wonder if we’re “too much” of other things. Are we good enough / smart enough / pretty enough? Are we too smart / too sexy / too loud? Are we funny enough, but not too funny? Independent enough, but not too independent?

We are crippled with concern of what others think of us. Of our words, our actions, our choices of clothing, and the shapes of our bodies. Even the location of hairs, bumps, or spots on our skin, and perhaps sometimes, even the shade of our skin itself. This fact is exacerbated nowadays by our access to the Internet and social media – by the overwhelming influx of messages and images that we are subjected to at the mere tap of a finger, dozens and dozens of times a day, if not more. After all, we are the generation of Netflix, Instagram, and TikTok.

Jahanamiya presents Thiqa: a very intentional edition of the magazine meant to serve as a pause, an opportunity to stop and critically reflect on our relationships with ourselves, our relationships with our self-worth as women, and how these relationships may be operating in various parts of our lives. Our publication will connect the women of Saudi Arabia to one another, whether they’re citizens or residents, reminding us all that we are not alone in our battles with self-worth.

What has your journey towards yourself been like? What about your journey with self-doubt? Has the way you see yourself changed over time? What were the hardest things to come to  accept and love about yourself? Why? Has the way you see other women evolved as you’ve grown? What would you say to a younger version of yourself? What about a younger version of your mother, or your grandmother? How similar or dissimilar do you think their journeys with self-worth are to your own? At what times do you feel most at peace with yourself, most confident? What about when you feel most at odds with yourself? What do these sensations feel like in your body?

Thiqa is a publication that seeks to take a stand against self-doubt. By sharing our stories and experiences with one another, we’ll take a collective step towards healing. We’re seeking to collect stories, interviews, and artwork that express the experiences of women towards or with self-doubt, self-confidence, and self-acceptance. Whether your struggle takes place in the body, in the workplace, in matters of authority and credibility, in your educational career, or in your most private spheres and interactions — your relationships with loved ones and intimate partners — Jahanamiya wants to hear about it.

Thiqa seeks to create a mosaic of female self-doubt and triumph — a mosaic of perfectly shattered and shaped instances, about our struggles and victories against the beast that is self-doubt. These victories, tiny pieces of colored glass, will form a beautiful larger story. A beautiful larger piece of art – a kaleidoscope of color and emotion and unlearning. A kaleidoscope of female resilience and strength, as bright and strong as the Jahanamiya flowers that sprout in the desert’s unending heat.

Please share your story with us (whether in the form of a poem, a fictional piece, or an essay) so we can add it to this masterpiece. Your voice makes a difference. Let us hear it.

Deadline to submit is December 7th, 2020. 

 موضوع العدد القادم:  ثقة

متى كانت المرة الأخيرة التي نظرتِ فيها إلى المرآة وشعرتِ بصدق إحساسك بثقتك بنفسك؟ متى كانت المرة الأخيرة التي وثقتِ بحدسك بدلًا من أن تثقي برأي شخص آخر؟ ومتى سمحتِ لنفسك باتخاذ قرار یناقض توقعات المجتمع ومن حولك؟

لدى النساء خبرة عمیقة في الجدال المستمر مع الذات، وخاصة فيما يتعلق بالثقة بالنفس؛ فنحن منذ طفولتنا نتعلم كيف نشكك بأنفسنا، ونستطيع أن نستشعر ذلك في مفرداتنا التي نتحدث بها، في اختياراتنا الشخصية: كالألعاب والهوايات، أو حتى في تسريحات الشعر، وأشكال أجسادنا الصغیرة. نحمل ھذا العبء معنا أينما نخطو – عبء الشك المستمر في الذات – حتى الكبر، فنجده يرافقنا في ممرات المدرسة، وبيوت الأصدقاء، في حصص الجامعة ومقرات العمل وحتى في لحظاتنا الخاصة في أحضان من نحب. يبدو أنه لا مفر من ھذا الشك تجاه ذواتنا، فهو يحتل جزءا أساسيا من حواراتنا الداخلیة مع أنفسنا طوال الليل والنهار.

من أین یأتي ھذا الشك الكبير في الذات؟ لربما يعود ذلك إلى الأفلام والقصص التي تناولناھا في طفولتنا، أو من توجيه ونقد أھالینا وأساتذتنا في مرحلة مبكرة من الحیاة، أو من ضغوط مجتمعنا علینا خلال رحلة نمونا. ھل من الممكن أننا نعاني من ھذه الكمیة من الشك لأننا نعیش في عصر الشبكة العنكبوتية (الإنترنت) – عصر الصور والرسائل الدائمة عما ينبغي أن تكون عليه المرأة، وعن المعايير المثالية التي من المفترض أن تكونه: في فكرھا، وشكلھا، وتصرفاتھا؛ فبمجرد أن نخطو نحو هذا العالم المتواجد في هواتفنا الذكية لكي نتصفح الإنستغرام أو السنابشات نجد كمية ھائلة من ھذه الرسائل التي لا شعورياً نقارن أنفسنا بھا.

تنھال التساؤلات على عقولنا: ھل أنا جمیلة بما فيه الكفاية؟ ھل أنا رشیقة بالحد المثالي؟ ھل لدي الكثیر من ذلك الشيء أو القلیل من ذاك؟ هل أنا ذكیة بالقدر الكافي؟ ھل أنا مستقلة؟ هل أتمتع بحس فكاهي بدرجة تعتبر أكثر من المطلوب؟ ھل حققت معادلة الأنوثة المثالية؟ هل الناتج مقنع؟ هل يجب علي إضافة شيء ما أو أخذ شيء من الطرف الآخر لكي أصل للحل المثالي؟

جھنمیة تقدم لكم “ثقة”: عدد ممیز من مجلتنا يهدف لوقوفنا للحظات تأمل نقيم بها علاقاتنا مع أنفسنا، ويطرح تساؤلًا عن دور قيمة الذات والثقة بالنفس في هذه العلاقة، وهي فرصة لاكتشاف ذواتنا وعلاقتنا بتقدير الذات وكيف يمكن لتلك العلاقة أن تؤثر على أجزاء مختلفة منحياتنا.

نتمنى أن يساهم عدد “ثقة” في التفكیر والتحلیل الصریح عن وضعنا وواقع ثقتنا بأنفسنا كنساء العالم العربي في القرن الواحد والعشرين – جیل العولمة والإشباع الفوري. نتمنى أن يساعدنا هذا العدد في إعادة النظر إلى علاقاتنا بذاتنا وبثقتنا المقدسة بأنفسنا. یھدف عدد “ثقة” لاتخاذ موقف صارم ضد الشك في الذات، ويسعى فريق جھنمیة لجمع الكتابات والقصص والأعمال الفنیة التي تعبر عن تجارب نساء المملكة العربیة السعودیة (سواء مواطنات أو مقیمات) في رحلة الثقة بالنفس.

قصي لنا رحلتك نحو نفسك، ورحلتك مع الشك في الذات. ما أصعب المراحل التي واجهتها في هذه الرحلة؟ ھل تغیرت الطریقة التي تنظرين بھا إلى نفسك خلال مراحل رحلتك؟ وكیف؟ من كل صفاتك المختلفة، أیھا كان الأصعب على نفسك قبوله؟ ولماذا؟ ھل تغیرت الطریقة التي تنظرین بھا إلى النساء الأخریات خلال رحلة النمو الخاصة بك؟ متى تشعرین بالراحة والسلام مع نفسك؟ ومتى تشعرین أنك في صراع مع نفسك؟ ھل لاحظتِ تجسّد ھذه الأحاسیس في جسمك؟ وكیف كان إحساسك بھا؟ إذا كان من الممكن أن تنصحي النسخة الأصغر من نفسك، ماذا كنت ستقولین لھا؟ وماذا ستقولين للنسخة الأصغر من والدتك أو حتى جدتك؟ ھل تعتقدين أنھن مررن برحلة مشابھة برحلتك مع الثقة؟ ما مدى تشابهها أو اختلافها عن رحلتك؟ ماذا یمیز رحلتك عن رحلاتھن؟

بمشاركة قصصنا وتجاربنا المختلفة مع بعضنا البعض سنأخذ خطوة جماعية نحو التشافي لنرى أنفسنا وإمكانياتنا بمنظور جديد، منظور أوسع وأكبر يغذيه الحب والقبول. يهدف عدد ثقة لبناء لوحة زجاجية من الفسيفساء، كل جزءٍ منها يجسّد تجربة شخصية لإحدانا بما تحوي من ألم وانتصار ومعاناة مع الثقة بالنفس وقيمة الذات، وجمال هذه اللوحة ينبع من اختلاف كل جزء منها في شكله ولونه وحجمه وحتى في طريقة كسره، لوحة فنية مكتملة بنيت بقطع من الزجاج المهشم. تمثل هذه اللوحة قوة ومرونة نسائنا، مثل أزهار الجهنمية التي تنمو وتزدهر في ذروة حرارة الصحراء.

.شاركينا قصتك، سواء كانت بشكل قصیدة، قصة قصيرة خیالیة أو واقعية، أو مقالة

بصوتك یحدث الفرق!

آخر يوم للتسليم ٧ ديسمبر ٢٠٢٠